Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Aesthetic of the Crime Scene Photography: The Case of Arthur “Weegee” Fellig
Sharova, Taisiia ; ŠIMŮNEK, Michal (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Forenzní fotografie hraje velmi důležitou praktickou roli při dokumentaci místa činu, přičemž mnohdy sama slouží jako důkazní materiál zachycující objekty, jež mají při řešení daného zločinu důkazní hodnotu. Fotografie jakožto nástroj trvalého, autentického, přesného a objektivního záznamu skutečnosti tak velmi často hraje klíčovou roli v průběhu policejního vyšetřování a soudního projednávání případů. Z těchto důvodů se musí forenzní fotografie podřizovat souboru konvencionalizovaných pravidel, technik a metod. Cílem kvalifikační práce je popsat vizuální rétoriku forenzní fotografie a ukázat, jak je tato přebírána v oblastech fotožurnalismu a umění. Práce a argumentace v ní rozvíjená je postavena zejména na analýze fotografií, které ve 30. a 40. letech pořizoval a bulvárnímu tisku nabízel Arthur „Weegee“ Felling.
Zvíře u Garryho Winogranda
Tvarůžka, Václav ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; Ledvina, Josef (oponent)
Práce se zabývá představením Garryho Winogranda jakožto dokumentárního fotografa a dále pak analyzuje problém omezené možnosti pohledu, která se manifestuje právě v nemožnosti pohledu na zvíře. Práce vychází z eseje Johna Bergera "O Pohledu", který vyvozuje tuto omezenou možnost komunikace skrz nástup kapitalismu a vytržení člověka z přírody. S čímž souvisí také fenomén zoologické zahrady. Práce je tedy zasazena v tomto kontextu a dále obsahuje analýzu fotografie (jednak samotného Winogranda) ale i dalších autorů, kteří vnášejí k tématu spřízněné otázky jako je např. autenticita fotografie s motivem zvířete (Joan Fontcuberta) nebo problematika antropomorfizace (Walt Disney).
Bob Krčil
Douša, Jan ; MOUCHA, Josef (vedoucí práce) ; Buddeus, Hana (oponent)
Život a dílo Boba Krčila byly dosud známy prostřednictvím fragmentů a nepodložených legend. Cílem této esejisticky pojednané práce je přiblížit hlubší motivy jeho osobního směřování, fotografické tvorby a činnosti pro českou exilovou komunitu. V Krčilově případě je tvorba s pohnutým životním osudem neoddělitelně propojena. Vzniku této biografické práce předcházelo dohledání a propojení Krčilovy roztříštěné pozůstalosti, zpracování jeho korespondence i spisů a pořízení rozhovorů s lidmi, kteří ho osobně znali. Účelem práce je propojením těchto materiálů poskytnout co možná nejzasvěcenější vhled do života této zásadní postavy české exilové kultury a proniknout tak skrze mlhu neinformovanosti, která osobnost Boba Krčila doposud zahalovala.
Vidění, fotografie a nové éry technologií
Stecker, Marcel ; PETŘÍČEK, Miroslav (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Americký malíř Ed Ruscha pracoval od svých studií na Chouinard ART Institutu v Los Angeles i s fotografií. V roce 1963 vydává knihu Twentysix Gasoline Stations s fotografiemi benzinových pump na trase mezi Los Angeles a Oklahomou. Moje diplomová práce pojednává o době a souvislostech, v nichž Ruschova kniha vznikla. Uvádí je do kontextu studené války a její atmosféry. Na začátku seznamuji čtenáře s americkým individualismem a vývojem a strategií automobilismu v USA. Zaměřuji se na ranou tvorbu Ed Ruschy, představuji detailní pohled na období jeho studií v Los Angeles. V souvislosti s tím uvádím historický kontext cesty z Oklahomy do Kalifornie, který považuji za velmi důležitý. Zkoumám přístup Ed Ruschy k umění, jeho vymezení vůči mainstreamu, který do Kalifornie proudí z New Yorku. Kniha Twentysix Gasoline Stations vznikla tři roky po Ruschových studiích, je tedy vnímána jako rané dílo. Představuji příklady z roadside imagery 30. a 40. let a ukazuji jejich podobnosti a styčné plochy s pohledem Ed Ruschy. Teritorium studie rozšiřuji uvedením eseje Paula Virilia Estetika mizení, kde autor popisuje velmi zajímavý vztah mezi automobilismem a kinematografií. Přes jeho úvahy se dostávám zpět k Ed Ruschovi a objevuji mezi jeho fotografiemi a obrazy vztahy, o kterých píše Paul Virilio. Atmosféru doby podporuji zmínkou o roadmovies jako explicitním propojení obou významných fenoménů společnosti. V závěru shrnuji argumenty a vyzdvihuji dílo Ed Ruschy v otázce estetizovaného a neestetizovaného obrazu a prezentace umění knižní formou, která v tu dobu byla zcela nová.
Reflexe ekonomických krizí ve fotografii
Diringerová, Alžběta ; CZUMALO, Vladimír (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá hlubším pohledem na fenomén ekonomických krizí v kontextu sociální fotografie. Jádrem práce je srovnání projektu FSA z 30. let 20.století a současných fotografických projektů zabývajících se současnou krizí. Kromě vybraných fotografů z FSA analyzuji přístup fotografické dvojice německých emigrantů Hansel Meith a Otto Hagela a německého autora Augusta Sandera k sociální problematice té doby .V druhé části se věnuji novým formám, které v dnešní době funkci sociální fotografie nahrazují. Dále popisuji tři vybrané soubory současných autorů, kteří reagují na současnou ekonomickou krizi tvaroslovím umělecké fotografie.
Reflexe média fotografie
Pleslová, Anna ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PORTEL, Robert (oponent)
Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
Paul Graham
Adámek, Matěj ; POSPISZYL, Tomáš (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Za námět svojí bakalářské diplomové práce jsem si zvolil tvorbu anglického fotografa Paula Grahama žíjícího v současnosti ve Spojených státech Amerických. Hlavními zdroji bude nejspíš internet a odborná literatura. Do mého konceptu chci zakomponovat fotografie od tvůrců, kteří se k práci Paula Grahama nějakým způsobem váží. Zároveň bude má práce doplněna i jednotlivými ukázkami z Grahamova portfolia.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.